Αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο ότι περίπου το 1/3 των Δήμων έχουν ξεκινήσει ή βρίσκονται σε ώριμο στάδιο ολοκλήρωσης των σχεδίων κινητικότητάς τους.
Την ίδια στιγμή, σχεδόν στο σύνολό τους,
στους Δήμους που έχουν ξεκινήσει Σχέδια, διαπιστώθηκε η ανάγκη ύπαρξης
περαιτέρω εξωτερικής υποστήριξης για την κατάρτιση του σχεδίου τους.
Ένα ακόμη στοιχείο που αναδείχθηκε είναι
η εκτίμηση για αύξηση της ανάγκης οικονομικής υποστήριξης, παρά το γεγονός ότι
η χρηματοδότηση της εκπόνησης των ΣΒΑΚ έχει ξεκινήσει από το 2016, μέσω του
σχετικού προγράμματος του Πράσινου Ταμείου.
Ενδεικτικό του μεγέθους των πόρων που
απαιτούνται είναι ότι το συνολικό κόστος των έργων ΣΒΑΚ που έχουν ήδη εκτιμηθεί
για τα επόμενα χρόνια, από 37 Δήμους, απαιτούν κονδύλια συνολικού ύψους 1,5
δισ. ευρώ.
Η εκτίμηση είναι ότι το ποσό θα
πολλαπλασιαστεί όταν σε αυτό προστεθεί το κόστος υλοποίησης έργων και άλλων
Δήμων που σήμερα ωριμάζουν τα σχέδιά τους.
Επομένως, οι πόλεις μπορούν να γίνουν περισσότερο
βιώσιμες, σύγχρονες και ανθρώπινες στα επόμενα 10 χρόνια υπό τον όρο, όλοι οι
φορείς, να βοηθήσουμε τους Δήμους στις εξής κατευθύνσεις:
- εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία,
- απλουστεύοντας τις διαδικασίες εγκρίσεων που
καθυστερούν την υλοποίηση των μέτρων,
- ενισχύοντας το στελεχιακό δυναμικό των ΟΤΑ και
μεριμνώντας για την κατάρτισή του σε θέματα που απαιτείται, και τέλος
- παρέχοντας υποστήριξη στους ΟΤΑ για την επιλογή
σύγχρονων και βιώσιμων λύσεων που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ελληνικών
πόλεων.
Το ΣΒΑΚ θα γίνει πεδίο συνεργασίας
μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων και του Υπουργείου, ώστε σε αυτό να
αποτυπώνεται το όραμα των πόλεων του αύριο.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών έκανε ειδική
αναφορά στο ποδήλατο επισημαίνοντας τη συνεργασία του Υπουργείου με την ΚΕΔΕ,
μέσα από τη δημιουργία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, του Διεθνικού Συντονιστικού
Κέντρου για το ευρωπαϊκό δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών «ΕUROVELO» με
τη συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού, που θέτει τις προϋποθέσεις για την
ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού στη χώρα και ανέφερε πως γίνεται
επεξεργασία συγκεκριμένων προτάσεων για να βελτιωθούν υποδομές, όπως η
σήμανση στις υπάρχουσες διαδρομές.
Παράλληλα, εξετάζεται και η δυνατότητα
ένταξης νέων περιοχών στο δίκτυο, όπως για παράδειγμα, περιοχές της
Δυτικής Μακεδονίας, όπως η Κοζάνη και η Πτολεμαΐδα, όπου το ανάγλυφο ευνοεί τη
χρήση του ποδηλάτου, αλλά και νησιά όπως η Κως, με μεγάλη παράδοση στο
ποδήλατο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου